Friday, October 18, 2013

PERCERAIAN, PERGADUHAN KERANA TIADA PERSEFAHAMAN

JOM KITA BACA SEJENAK ARTIKEL2 INI....




MENGAPA WUJUD MASALAH2 SEPERTI INI?

Gara2 apa yang kita mahukan dan cara kita tidak di penuhi oleh pasangan maka timbul lah rasa perasaan marah, naik angin.. Tersalah cakap tersalah tindakan tercetuslah pergaduhan yang besar sehingga hilang rasa kesian dan simpati.

Jika berdasarkan ilmu NLP tiada persefahaman itu di sebabkan kita tidak kenal siapa pasangan kita. Adakah dia seorang auditori? visual? atau kinestetik?
Bagaimana sikap dan cara penerimaan org auditori ini? Bagaimana pula dgn org yg visual dan kinestetik? 

Jawapan persoalan ini lah tip2 kebahagiaan..

Bagaimana kita ingin mengenali nya? 
Bagaimana Cara untuk mengenali nya?
Dengan beberapa teknik mudah kita boleh mengenalinya hanya dengan beberapa saat.

 Ia nya terkesan bila kita tahu dia seorang yg macam mana dan bila si dia tahu kita seorang yang bagaimana pula, suasana dan keharmonian bertambah. Kasih sayang bertambah erat.

Bukan itu sahaja malah dengan mudah kita dapat menarik perhatian anak-anak. Hilangkan suasana yang bingit yang boleh mengganggu emosi kita dan pasangan kita...

Bagaimana kita nak tackle anak kita supaya rajin belajar?
Bagaimana kita hendak mengenal si dia sama ada berbohong atau tidak?
Ada beberapa teknik NLP yang mampu menyelesaikan masalah yang menghantui kita.

Anda boleh berjumpa saya untuk khidmat nasihat mengikut sikap, perangai dan karaktor diri anda sendiri mahupun pasangan anda dan juga anak2 anda.

Jika sekiranya anda seorang guru di sekolah atau guru kepada anak2 anda di rumah anda boleh mengikuti kelas yang kami anjurkan. Percayalah ia amat membantu anda utk menjadi seorang pendidik yang hebat di saat anak-anak kini lebih  terdedah dengan budaya, sikap dari luar yang kita tidak boleh bendung lagi.. tapi dengan ilmu ini kita masih ada kuasa mengawal keadaan anak-anak kita.
Boleh hubungi kami untuk butiran lanjut mengenai PROGRAM PENGAMALAN BERSIJIL
(CERTIFIED NEURO LINGUISTIC PSYCHOLOGY@PROGRAMMING (NLP) FOR TEACHERS & EDUCATORS PRACTITIONER-ANLPM) ini...  like page kami untuk dapatkan informasi terkini

No comments:

Post a Comment