Wednesday, October 30, 2013

NLP & HIPNOTERAPI membantu dalam membuat keputusan

               Antara sedar tau tidak adakala seseorang melakukan kesilapan dari segi cara berfikir dan juga dalam membuat keputusan menyelesaikan masalah. Sehingga keputusan, tindakan itu memerangkap diri sendiri terjebak dalam masalah yang lebih besar.




              Tuhan telah menganugerahkan kita sesuatu yang tak ternilai harga nya iaitu "minda."  Minda yang mempunyai kuasa yang sangat luas dalam memikir, mncipta, mengawal dan mendorong anggota tubuh. Tapi mengapa masih ada yang melakukan kesilapan walaupun di kurniakan oleh Allah minda yang sempurna?


                Sikap gopoh, gangguan emosi, malas berfikir adalah faktor kepada kesilapan dan kegagalan. Bagi mereka yang mungkin merasa buntu akan mencari pakar kaunseling atau pakar terapi minda dan emosi untuk membantu. Itu adalah jalan dan keputusan yang paling bijak.


                 Menggunakan kaedah NLP dan Hipnoterapi, pakar terapi akan membantu, mendorong minda seseorang dalam keadaan separa sedar di mana ada kuasa minda anda akan memberi jawapan dan dorongan kaedah atau tindakan yang bakal anda lakukan mengikut kemampuan anda sendiri. dan sessi ini akan membuatkan anda rasa kagum dengan KUASA MINDA anda sendiri dimana dalam keadaan sedar anda tidak mampu memikir sehingga berada di tahap itu.
                 Secara tidak langsung, kita mengaktifkan minda kita untuk berfikir dan berfungsi sepenuhnya.. kita menjadi lebih matang lebih bersedia berhadapan dengan apa saja dugaan dan halangan.
                   Pengalaman awal tika Myra Alternative Solutions beroperasi respond yang datang dan tak putus2 adalah dari bangsa Cina. Dimana mereka ini lebih terdedah dan lebih terbuka untuk melalui proses terapi minda ini. sedangkan bangsa melayu masih tertanya2 apa itu terapi minda..
                 Tapi masih blom terlambat untuk bangsa Melayu mengambil kesempatan dalam melalui sessi terapi ini. Apabila pakar2 terapi merupakan bangsa melayu sendiri ianya akan berlangsung dengan lebih mudah..
                 Berapakah bayaran bagi setiap sessi terapi minda dan emosi ini?


                    

No comments:

Post a Comment