Tuesday, June 18, 2013

Saya rasa seperti di anak tiri kan oleh ibu bapa saya

Seorang anak meluahkan rasa tidak puas hati terhadap ibu bapanya kpd saya... Dia terasa seperti di anak tiri kan.. Layanan yg sgt berbeza dgn adik beradik yg lain...

Kepakaran saya adalah memberi jalan kpd minda nya utk Re-parenting buat anak ini...

Dia perlu mengikut setiap arahan yg diberikan dan keputusan yg terbaik yg akan kita achive adalah dgn kerjasama yg sgt baik di berikan oleh klien...

Alhamdulillah.. Walaupun dihujani air mata akhirnya dia tersenyum gembira...
Begitu berkuasanya minda utk mengubah senario itu....

Dia kini menjadi seorang yg kuat semangat dan positif.. Dan dia juga beritahu saya yg dia kini di sayangi ibu bapa dan mendapat perhatian seperti yg dia ingin mahukan...

Tahniah kpd diri nya.. Hanya meluang kan masa 1-2 jam bersama saya, apa yg dia ingin kan, apa yg dia mahukan tercapai.....

No comments:

Post a Comment