Tuesday, June 18, 2013

NAK KURUS!!

"Berat badan saya dah melampau.. Selera saya terlalu tinggi.. Nampak apa pun semua berselera.. Saya tidak pernah tolak apa2 makanan"

Soalan saya:  Jadi, apa yg boleh saya bantu?

" saya nak hilangkan selera makan saya pada nasi, chocolate & ice cream"

Saya: bagus! Saya akan bantu Cik. Adakah Cik benar2 serius utk menghilangkan selera makan pada nasi, chocolate & ice cream?

" iyer.. Saya benar2 serius. Bantulah saya.."

Saya: apakah makanan yg membuat Cik tidak selera makan atau loya??

" saya tak boleh tengok makanan basi, berbau dan berbuih2... ia meloyakan dan Saya rasa nak muntah"

Saya: good... Saya hanya perlukan Cik fokus dan dengar semua arahan saya dengan jelas.. 

Dalam hati saya, saya suka menyahut cabaran ini & saya tak sabar nak tgk dia kurus!!! Sbb sblm ini saya telah melihat bagaimana Sifu saya melakukan terapi seperti ini di depan saya... Hehehehe

Terapi berjalan lancar... Tiba2 wanita itu terasa loya hendak muntah!! Hm... Itu tanda nya terapi itu berjaya...

Selesai sahaja terapi saya tunjukkan nasi pada nya... Hm... Die tak mahu pandang dan terasa nak muntah melihat nya...

Di akhir sessi saya menasihatkan kaedah pemakanan yg sihat.. Dan cara utk mendapatkan hasil yg baik dari terapi ini tanpa memudaratkan diri nya... 

Sekiranya dia ingin mendapatkan rawatan susulan terapi bagi mendapatkan bentuk badan yang cantik die boleh datang semula berjumpa dengan saya...
 

No comments:

Post a Comment