Wednesday, June 26, 2013

Kesian.....

Saya seorang yg mudah kesian sblm ini... apabila mendengar cerita dari seseorang dgn emosi yg sgt tinggi.. Wayang minda kesedihan client terakam di minda saya kerana terdetik perasaan kesian itu... Bukan mudah ya utk menjadi seorang therapist... ia adalah satu kerjaya yg sangat mencabar.... Tp itu bukan bermakna tiada cara utk mengatasinya... 

Apa yg saya lakukan, saya sendiri melakukan terapi dgn sifu utk melerailan rasa kesian yg melampau itu.. Teknik itu sangat berkesan & terkesan...

Akhirnya slps tido mlm dgn lena, esok nya saya bangun dgn gembira... Sangat gembira!! Tiada lg di bayangi crite sedih dan wayang minda sedih itu....

Betapa hebatnya terapi minda & emosi ini... Mungkin anda juga pernah mendengar atau menjadi tempat luahan hati atau cerita sedih rakan2.. Dan ada tika anda terbayang, teringat, terngiang2 di telinga, tercetus rasa sedih di hati itu makna nya anda perlukan terapi ini.. Kerana kesan daripada emosi ini ia terhinggap di jasad kita hingga meninggalkan rasa sakit... Ini adalah pengalaman hebat pd saya yg saya hendak kongsi bersama...

Jumpa lah pakar2 seperti kami utk menyelesaikan tekanan, rasa sakit, sedih, trauma, fobia, fears atau apa2 saje yg melibatkan emosi... Kami sediaembantu anda.....

1 comment:

  1. Asslamualaikum. Saya juga mengalami simptom yang sama. Saya selalu mudah rasa kesian dekat orang disekeliling saya. Kadang kadang saya jadi takut nak keluar rumah sebab sikap kesian saya ini. Boleh tolong saya tak?

    ReplyDelete