Tuesday, July 28, 2015

Sibuk??



Sibuk...

Dulu kesibukkan saya dek komitmen keje sehingga sampai ibu pujuk2 ajak join apa-apa acara yg di atur.. Nampak sangat kekurangan saya dalam pengurusan masa..

Slps mempelajari ilmu NLP saya belajar utk lebih sayang pd diri saya sendiri. Saya mula rasional dalam setiap tindakan saya. Kurniaan Allah yg paling bernilia dan berharga iaitu minda utk berfikir dan membuat keputusan. Usah biarkan perkara lain menguasai diri kita..

Saya terinsaf seketika di dalam kesibukkan mengejar harta dunia saya lupakan harta yg paling berharga iaitu kasih sayang...

Sejak dari itu sesibuk mana pun saya, dlm sehari saya akan pastikan ada masa yg berkualiti bersama famili.. 24 jam cukup bagi mereka yg bersyukur..

Walaupun saya jauh di luar kawasan saya akan pastikan saya akn hubungi mereka setiap hari menggunakan handfree spjg memandu perjalanan pulang dr bekerja.

Sehinggakan saya sewa bungalow dpn rumah utk di jadikan pejabat bagi memudahkan saya bekerja dan pulang waktu makan.. 

Apa sahaja yg saya lakukan saya fikirkan kualiti masa dan kepuasan diri di dalam setiap tindakan.

Apakah yg penting di dalam hidup anda?.. Itulah yang kita utamakan dlm membuat keputusan dlm tindakan kita..

Bila kesibukkan di jadikan alasan utama dr berjumpa org yg tersayang, itu menandakan ada sesuatu yg lebih menarik untuk di utamakan...

Pilihan saya adalah apa sahaja yg membuat saya bahagia itu yg sy utamakan..

No comments:

Post a Comment