Monday, March 3, 2014

QUALITY TIME...


QUALITY TIME:-


Di dalam kesibukkn tugas dan kerja kesilapan yg sering di lakukan adalah mengabaikan quality time bersama keluarga.. Melayani whatsapp kerja @ chit chat dgn kawan2 bila berada di rumah.. Sdgkan di rumah adalah waktu utk kita beri perhatian pd keluarga dan anak2.


Berapa ramai di antara kita yg tidak pernah melayani panggilan dan chi chat rakan2 atau urusan kerja sewaktu bersama keluarga..?


Adakah kita di antara golongan orang yg tak lepas dari memegang telefon walaupun duduk menonton televisyen atau pun di meja makan bersama keluarga?


Kesibukkn kerja sehingga waktu bersama keluarga menjadi pendek.. Waktu riadah bersama keluarga juga menjadi kurang..


Dimanakah di letakkan keutamaan kpd keluarga.? 


Terfikir sejenak.. Adakah secara tidak sengaja situasi ini mengajar anak kita bila dewasa nanti urusan kerja dan kawan itu lebih penting dari ibu bapa? 


Mungkin hari ini kita tidak sedar, tetapi di usia pencen nnt bila dah kurang kesibukkan kerja akan terasa kekosongan, dimana di waktu itu kita perlukan anak-anak disekeliling kita tapi anak2 kita sibuk dgn urusan kerja dan aktiviti bersama rakan2...


Adakah di waktu itu kita gembira bila anak2 hanya hulurkn duit tanpa meluangkan masa untuk duduk bersembang dan bawa kita jalan2..?


Fikir-fikirkanlah...


Di dalam mengejar impian dan minat, sedikit terlepas pandang ttg isu ini..



No comments:

Post a Comment