Wednesday, June 3, 2015

JUTAWAN MUDA


Tahun millenium ini kita lihat ramai anak muda yang berjaya kaya raya dengan usaha mereka sendiri, bukan kerana di lahirkan dari golongan berada tetapi atas usaha, disiplin dan impian yang membawa mereka ke arah kejayaan bergelar jutawan.

untuk kaya dan berjaya bukan hanya di pandang dari beberapa banyak sijl yang anda ada.. Tindakan beserta disiplin yang di tunjukkan dan di lakukan dengan bersungguh-sungguh tidak mengenal erti penat.. Ilmu di gunakan dan di amalkan sebaiknya... tiada ilmu membawa kita ke arah yang sesat.
  "walk the talk"

Antara sedar atau tidak majoriti mereka sangat tinggi akhlak nya. berbudi bahasa yang tinggi, hormat org tua dan juga kejayaan mereka semestinya diiringi dari doa orang tuanya. Senang kan hati orang tua, tidak kedekut dengan orang tua, itu adalah satu saham untuk mendapat bonus yang tidak di sangka-sangka. Memberi dan berjasa pada orang tua adalah kunci kejayan dan kekayaan yang hakiki.

Manusia negatif dan kata- kata negatif adalah semangat bagi kita untuk membuktikan kita benar< kita hebat dan kita boleh... Itu adalah satu injection untuk meningkatkan semangat kita berusaha tanpa kenal erti penat...

manusia selalu leka dengan pujian tapi akan bangkit bila terjatuh dek kutukan







No comments:

Post a Comment